Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

+420 608065301

středa, duben 01, 2020

Nespavost v těhotenství

Pravidelný spánek těhotné ženy je důležitý pro obnovu fyzických i psychických sil organismu. Potřeba spánku se v tomto období zvyšuje. Těhotná žena by měla spát alespoň osm hodin v noci a přibližně jednu hodinu během odpoledne. S rostoucím bříškem a s pomalu blížícím se termínem porodu vznikají problémy se spaním. 

Převalujete se na lůžku a ne a ne usnout. Ruší vás okolní prostředí, duševní neklid, strach, problémy v rodině, časté noční močení, neklidné sny a k tomu všemu ještě zvětšující se děloha, která braní zaujmutí vhodné pohodlné spánkové polohy. Léky na spaní vám sice pomohou usnout, uvedou vás do několikahodinového tvrdého spánku, ale po probuzení nebudete mít pocit odpočinutí a uvolnění. Navíc nevyřeší příčinu vaší nespavosti. Používání většiny těchto léků v těhotenství je nevhodné.

Rada, která by vás na 100 % zbavila nespavosti není. Existují však určité doporučení a rady, které si na sobě můžete vyzkoušet.

  • Snažte se během dne dostatečně pít. Před dobou usínání příjem tekutin utněte. Tím snížíte frekvenci častého nočního močení a bude se vám lépe spát.
  • Snažte se předcházet popř. odbourat pálení žáhy. Hlídejte si jídelníček.
  • Vyhněte se kofeinu a alkoholu.
  • Pravidelně cvičte. Cvičením odbouráte bolesti zad, křeče v nohách atd. Navíc si navodíte příjemnou únavu.
  • Odbourejte strach a úzkost. Pokud budete starosti držet v sobě, ničemu tím nepomůžete, naopak jejich sdílení vám uleví. Svěřte se své přítelkyni nebo profesionálovi. Budou vám naslouchat a poradí vám.
  • Kupte si ucpávky do uší.
  • Večer jděte na procházku.
  • Minimálně dvě hodiny před spaním nejezte. Raději si dejte hrneček teplého mléka do kterého si můžete přidat med.
  • Osprchujte se vlažnou vodou.
  • Vybudujte si pevný řád. Stálou a příjemnou večerní rutinu, která uvolní vaše tělo a připraví jej na spánek. Sprcha, masáž od partnera, kapitola z oblíbené knihy, stejná hodina uléhání na lůžko….
  • V televizi volte vhodné pořady (horory moc vhodné nejsou )
  • Postel používejte pouze ke spánku. Není vhodné, abyste si v ní četli nebo se dívali na televizi.
  • Opatřete si dostatek polštářů k tomu, abyste mohli své tělo různě vypodložit 
  • Místnost před spaním vyvětrejte.
  • Teplota v ložnici kolem 20 °C vás osvěží a příjemně naladí.
  • Zvolte si správnou polohu ke spánku. Ve třetím trimestru se již snažte usínat na levém boku. Tato poloha je vhodná pro lepší cirkulaci krve.
  • Naučte se relaxační techniky
  • Vyzkoušejte bylinky. Vhodný je kozlík lékařský (kořen) – v lékárnách je možné koupit i kozlíková dražé – a meduňka lékařská (nať). Dobrá čajová směs pro uklidnění je z kozlíku, meduňky a máty peprné ve stejném poměru.

A to by bylo, aby něco nepomohlo.

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit

REKLAMA

PŘÍŠTÍ KURZ

Předporodní kurz

KONÁNÍ KURZŮ

Středa 17:30 - 19:30
Nemocnice Český Krumlov
Horní Brána 429
Tel: +420 608 065 301

Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

UKÁZKA CVIČENÍ

REKLAMA

Scroll to top

Tento web používá cookies, jeho dalším používáním s touto skutečností souhlasíte.